Pentru a dezvolta modelul, compania a intrat în parteneriat cu producătorul chinez de microcipuri low-cost Spreadtrum.
Smartphone-ul va fi mult mai puțin performant față de „frații mai mari”, dar va putea rula aplicații și va oferi acces la internet.
Mozilla speră că se va impune astfel în țările sărace înaintea companiilor mai mari, cu vechime pe piața telefoanelor. Țările în curs de dezvoltare și piețele de frontieră reprezintă ultima oportunitate de creștere puternică a vânzărilor pentru producătorii de smartphone-uri, după ce piețele dezvoltate au ajuns deja la maturitate, iar piețele emergente se apropie rapid de acest prag.
Următoarele zile ale conferinței de la Barcelona ar putea aduce însă noi prezentări de dispozitive low-cost, destinate țărilor sărace, din partea unor mărci mai cunoscute.
Prototipul Mozilla este echipat cu sistemul de operare dezvoltat de fundație, Firefox OS.
Pe lângă modelul de 25 de dolari destinat țărilor sărace, Mozilla a prezentat și smartphone-uri avansate cu Firefox OS, produse de companii precum Huawei sau ZTE.